Deze pagina is alleen beschikbaar voor de Bloomsite Ondernemer en Professional abonnementen.
Op deze pagina gaan we de waarde van onze dienst overbrengen aan de bezoeker. We doorlopen weer elk onderdeel op de pagina.
Doel verkooppagina
Het doel van de verkooppagina is om bezoekers te informeren en te overtuigen van de waarde van de aangeboden diensten. Het is belangrijk om duidelijk te communiceren wat er wordt aangeboden, hoe de methode werkt, en welke voordelen dit voor de bezoekers kan opleveren. Door aantrekkelijke en relevante informatie te presenteren, wordt het bezoekers gestimuleerd om actie te ondernemen en zich aan te melden. De verkooppagina fungeert als een essentieel hulpmiddel in de klantreis, waarbij vertrouwen wordt opgebouwd en potentiële klanten worden aangemoedigd om de volgende stap te zetten.
Voor we gaan beginnen met het aanpassen, gaan we eerst even naar het doel van de pagina kijken. Ook doorlopen we kort elk onderdeel, zodat je weet wat er allemaal moet gebeuren in deze stap.
Stap 1 | Nieuwe pagina aanmaken en de lay-out inladen
Voor we gaan beginnen, gaan we eerst even de pagina aanmaken, de 'Methode' pagina lay-out inladen en deze toevoegen aan het menu zodat we daarna aan de slag kunnen met de pagina.
Je kunt hiervoor het artikel voor een nieuwe pagina toe te voegen volgen:
https://help.bloomsite.nl/support/solutions/articles/103000317441-bloomsite-2-0-nieuwe-pagina-toevoegen
Hoe je deze nieuwe pagina aan het menu kunt toevoegen, kun je ook het volgende artikel voor gebruiken:
https://help.bloomsite.nl/support/solutions/articles/103000317587-bloomsite-2-0-pagina-toevoegen-aan-sub-menu
Stap 2 | Header
Ook hier begint de pagina met een header. Deze werkt anders dan op de homepagina.
Kennisbankartikelen
Stap 3 | Pijnpunten
In deze video bespreken we de blurb-module en afbeelding-module. We gebruiken deze module om de pijnpunten van de bezoeker aan te spreken. Dit doen we direct bovenaan de pagina.
Kennisbankartikelen
Stap 4 | Behoeften
In dit onderdeel passen we weer een tekst en afbeelding module aan. Hier spreken we de behoefte van de bezoeker aan.
Kennisbankartikelen
Stap 5 | Missie
In deze video gaan we je missie plaatsen op de methodepagina. Zo maak je duidelijk aan de bezoeker wat je wilt bereiken. Houd er rekening mee dat de missie maximaal 2 zinnen bevat. Een missie is een beknopte verklaring die de essentie van je doel en waarden weergeeft, en die bezoekers helpt begrijpen waar jouw diensten voor staan.
Kennisbankartikelen
Stap 6 | Expertstatus
Op de methodepagina delen we ook je expertstatus om bezoekers te laten zien waarom jij de aangewezen persoon bent voor deze dienst. Het is belangrijk om duidelijk te maken welke kennis, ervaring en vaardigheden jou tot een expert maken in deze methode. Dit versterkt het vertrouwen van bezoekers en laat hen zien dat ze in goede handen zijn. Door jouw expertise te benadrukken, kunnen ze beter inschatten hoe jij hen kunt helpen en waarom jouw aanpak waardevol is.
In de video hieronder wordt dit onderdeel aangepast:
Kennisbankartikelen
Stap 7 | Resultaten
De resultaten plaatsen we ook in een blurb-module. Deze werken hetzelfde als op de homepagina. We delen de positieve resultaten van klanten om twijfels weg te nemen en vertrouwen op te bouwen. Deze resultaten bieden sociale bewijskracht en laten potentiële klanten zien dat anderen significante vooruitgang hebben geboekt met de methode. Dit kan hen helpen om zich zekerder te voelen in hun keuze en hen aanmoedigen om zelf ook de stap te zetten. Door deze successen te delen, wordt de effectiviteit van de aanpak benadrukt en wordt duidelijk gemaakt dat eerdere cliënten tevreden zijn met de behaalde resultaten.
Kennisbankartikelen
Stap 8 | Aanbevelingen 1
Naast positieve resultaten delen we ook nog aanbevelingen, om de laatste twijfels weg te kunnen nemen. In deze video lopen we weer door de instellingen heen, zodat jij precies weet hoe je dit moet aanpassen.
Heb je een Ondernemer of Professional abonnement, dan kun je ook je Google en Facebook reviews op je Bloomsite plaatsen. Onder de video vind je kennisbankartikelen met uitleg over deze (nieuwe) functie.
Kennisbankartikelen
- Aanbeveling module
- Stijl kopiëren en plakken
- Aanbevelingen of kolom even groot maken
- Kolommen structuur aanpassen
- Google reviews: stap 1. configureren
- Google Reviews: stap 2. template aanmaken en op de pagina plaatsen
- Google Reviews: Review Notificatie Pop-ups
- Facebook Reviews: stap 1. Facebook configuratie
- Facebook Reviews: stap 2. template maken en plaatsen op de pagina
Stap 9 | Procesuitleg
We delen wat de dienst precies inhoudt om bezoekers een helder overzicht te geven van het proces en wat ze kunnen verwachten. Door de verschillende stappen en elementen van de dienst duidelijk te omschrijven, kunnen potentiële klanten hun twijfels wegnemen en zich beter voorbereiden op wat hen te wachten staat. Deze transparantie helpt bij het opbouwen van vertrouwen, omdat het de onduidelijkheid wegneemt en de verwachtingen duidelijk stelt. Hierdoor voelen bezoekers zich meer op hun gemak om de stap te zetten en de dienst af te nemen.
Voor de inhoud van je dienst gecommuniceerd wordt, is het belangrijk om het proces aan de bezoeker uit te leggen. Hier kun je ook de laatste twijfels bij de bezoeker wegnemen
Kennisbankartikelen
- Tekstmodule aanpassen
- Afbeelding module
- Tekst met icoon ernaast (opsommingen)
- Aangesloten beroepsverenigingen presenteren
Stap 10 | Aanbevelingen 2
In dit onderdeel plaatsen we nog 2 extra aanbevelingen op de pagina. Hiermee kunnen we de bezoeker nog extra overtuigen van onze dienst.
Kennisbankartikelen
- Aanbeveling module
- Stijl kopiëren en plakken
- Aanbevelingen of kolom even groot maken
- Kolommen structuur aanpassen
Stap 11 | Pakketten
Het is tijd om je pakketten op de pagina te gaan plaatsen. Hier gaat het echt over de inhoud, duur en prijs van je dienst.
Kennisbankartikelen
- Tekstmodule aanpassen
- Tekst met icoon ernaast (opsommingen)
- Knopmodule
- Kolommen structuur aanpassen
- Stijl kopiëren en plakken
Stap 12 | Veelgestelde vragen
Mocht de bezoeker nog vragen hebben, dan kun je deze alvast beantwoorden bij de veelgestelde vragen. Ook kun je hier nog wat laatste informatie geven.
Kennisbankartikelen
Stap 13 | Pagina afsluiting
Als laatste plaatsen we nog een oproep tot actie op de pagina. Hiermee sluiten we de pagina af.
Kennisbankartikelen
Stap 15 | SEO-instellingen
Wanneer de pagina klaar is, is het tijd om de SEO-instellingen voor die pagina nog even te doen. We gaan hier na de lancering van je Bloomsite in de SEO-trainingen dieper op in, maar het is goed om hier alvast iets in te vullen.
Kennisbankartikelen
Delen in de groep
Denk je eraan dat je de link van je pagina nog even deelt in de Bloomsite groep? Lijkt me leuk om te zien wat je gemaakt hebt en je kunt dan ook om feedback vragen!
Ben je klaar met het vullen van de verkooppagina? Klik dan hier om door te gaan dan door naar het volgende artikel!
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren