1.2 Methode pagina

Gewijzigd op Vr, 25 Okt om 6:31 PM

Wanneer je een Bloomsite Ondernemer of Bloomsite Professional abonnement hebt, dan kun je deze les overslaan en doorgaan naar de volgende les. Bloomsite starters (abonnement) kunnen onderstaande video’s volgen en kunnen daarna door naar de Over-mij pagina.




In deze les gaan we alle informatie over de methode toevoegen aan de pagina.
Je kunt om de stappen te doorlopen de video's volgen of de kennisbankartikelen met de tekstuele uitleg gebruiken. 


Doel methode pagina

Het doel van deze pagina is om duidelijk de methode die in de dienst wordt gebruikt, te communiceren aan de bezoeker. We willen dat bezoekers op basis van de uitleg van de methode begrijpen hoe deze hen kan helpen en gemotiveerd raken om de dienst af te nemen.

In de volgende video wordt het doel uitgelegd en doorlopen we kort elk onderdeel, zodat jij weet wat er allemaal moet gebeuren in deze stap.



Stap 1 | Nieuwe pagina aanmaken en de lay-out inladen


Voor we gaan beginnen, gaan we eerst even de pagina aanmaken, de 'Methode' pagina lay-out inladen en deze toevoegen aan het menu zodat we daarna aan de slag kunnen met de pagina.

Je kunt hiervoor het artikel voor een nieuwe pagina toe te voegen volgen:
https://help.bloomsite.nl/support/solutions/articles/103000317441-bloomsite-2-0-nieuwe-pagina-toevoegen


Hoe je deze nieuwe pagina aan het menu kunt toevoegen, kun je ook het volgende artikel voor gebruiken:
https://help.bloomsite.nl/support/solutions/articles/103000317587-bloomsite-2-0-pagina-toevoegen-aan-sub-menu


Stap 2 | Header aanpassen

Ook hier begint de pagina met een header. Deze werkt net anders dan op de homepagina. 



Kennisbankartikelen

Stap 3 | De methode

Hier kun je de methode die je toepast omschrijven, zodat de bezoeker alle informatie heeft om te beslissen of deze methode aanspreekt bij wat ze zouden willen.  In dit onderdeel passen we een tekst en afbeelding module aan. 

Kennisbankartikelen

Stap 4 | Werkwijze


We maken een opsomming van de werkwijze (met een blurb-module), zodat bezoekers precies weten wat ze kunnen verwachten wanneer ze de dienst afnemen. Op deze manier kunnen ze snel beoordelen of deze dienst bij hen past en of ze deze willen inboeken.

 In de video gaan we dit onderdeel samen aanpassen: 


Kennisbankartikelen

Stap 5 | Bij welke klachten


Ook hier kunnen we door middel van blurb-modules de klachten van de bezoeker omschrijven. Ook plaatsen we hier een afbeelding naast. Ook delen we een klein overzicht van welke klachten deze methode kan verhelpen. Let op dat hier niet te veel klachten staan, maar klachten die heel specifiek een doelgroep aanspreken. Probeer de klachten van een doelgroep te omschrijven.  In de onderstaande video wordt dit nog verder uitgelegd: 

Kennisbankartikelen

Stap 6 | Missie

In deze video gaan we je missie plaatsen op de methodepagina. Zo maak je duidelijk aan de bezoeker wat je wilt bereiken. Houd er rekening mee dat de missie maximaal 2 zinnen bevat. Een missie is een beknopte verklaring die de essentie van je doel en waarden weergeeft, en die bezoekers helpt begrijpen waar jouw diensten voor staan.

Kennisbankartikelen

Stap 7 | Expertstatus


Op de methodepagina delen we ook je expertstatus om bezoekers te laten zien waarom jij de aangewezen persoon bent voor deze dienst. Het is belangrijk om duidelijk te maken welke kennis, ervaring en vaardigheden jou tot een expert maken in deze methode. Dit versterkt het vertrouwen van bezoekers en laat hen zien dat ze in goede handen zijn. Door jouw expertise te benadrukken, kunnen ze beter inschatten hoe jij hen kunt helpen en waarom jouw aanpak waardevol is.

In de video hieronder wordt dit onderdeel aangepast:

Kennisbankartikelen

Stap 8 | Aanbevelingen

In deze video plaatsen we 2 aanbevelingen op de methodepagina.

Met een Ondernemer of Professional abonnement kun je ook je Google en Facebook reviews op je Bloomsite plaatsen. Onder de video vind je kennisbankartikelen met informatie en uitleg over deze (nieuwe) functie. 

We delen ook aanbevelingen van klanten, om twijfels weg te nemen en vertrouwen op te bouwen. Aanbevelingen bieden sociale bewijskracht en laten potentiële klanten zien dat anderen positieve ervaringen hebben gehad met jouw methode en diensten. Dit kan hen helpen om zich zekerder te voelen in hun keuze en hen aanmoedigen om zelf ook de stap te zetten. Door deze getuigenissen te delen, benadrukken we de effectiviteit van jouw aanpak en de tevredenheid van eerdere cliënten.




Kennisbankartikelen

Stap 9 | Tarieven



We delen de tarieven op een overzichtelijke manier om transparantie te bieden aan onze bezoekers. Dit helpt hen om inzicht te krijgen in de kosten van de diensten en om een weloverwogen beslissing te maken. Door duidelijke tarieven te presenteren, voorkomen we verrassingen en bouwt het vertrouwen op bij potentiële klanten. Een heldere prijsstructuur laat zien dat we open en eerlijk zijn over de kosten, wat de kans vergroot dat bezoekers de stap zetten om onze diensten af te nemen.

Kennisbankartikel

Stap 10| Veelgestelde vragen



Mocht de bezoeker nog vragen hebben, dan kun je deze alvast beantwoorden bij de veelgestelde vragen. Ook kun je hier nog wat laatste informatie geven.

Kennisbankartikel


Stap 11 | Contact opnemen




We sluiten de pagina af met een contactformulier zodat bezoekers contact met je kunnen opnemen om een afspraak te maken.

Kennisbankartikelen


Delen in de groep

Denk je eraan dat je de link van je methodepagina nog even deelt in de Bloomsite groep? Lijkt me leuk om te zien wat je gemaakt hebt en je kunt dan ook om feedback vragen!



Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren