Wanneer een klant heeft gekozen voor de betaalmethode Betalen op locatie, dan is het in principe de bedoeling dat de klant contant of via pin (of tikkie ofzo) betaalt in de praktijk, nadat de afspraak is geweest.
Echter is het ook mogelijk om dan alsnog een betaallink te versturen naar de klant, zodat deze klant de afspraak via een online betaalmethode, zoals iDeal of Bancontact, kan betalen!
Doorloop de stappen uit dit artikel om de betaallink toe te sturen.
Zodra de betaling is voltooid, wordt de bestelling automatisch op Afgerond gezet en wordt er automatisch een factuur aangemaakt en verstuurd naar de klant. Super handig dus.
- Ga naar het besteloverzicht via Betalingen > Bestellingen.
- Klik op de bestelling waarvan je de betaallink naar de klant wilt versturen om deze te openen.
- Als het goed is is de Status van deze bestelling In Behandeling.
- Pas de Status aan naar Wachtend op betaling.
- Klik vervolgens op Update om de bestelstatus aan te passen.
- Klik vervolgens bij Bestelling acties (boven de update knop) op Kies een actie
- Kies in het dropdown menu voor Betaallink versturen.
- Klik vervolgens op de knop Update om de mail te versturen.
De klant ontvangt vervolgens een mail met daarin een knop om de betaling online te voldoen:
Wanneer de klant op de knop in de mail klikt komt deze op een speciale betaalpagina, waarop deze afspraak online betaald kan worden (met bijvoorbeeld iDeal of Bancontact):
Nadat de betaling is voltooid, wordt de status van de bestelling Afgerond en wordt er automatisch een factuur aangemaakt. Deze wordt per mail verzonden naar de klant.
Bestelling status is Afgerond:
Factuur is aangemaakt:
Factuur wordt verzonden naar klant:
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren