Let op: Om gebruik te maken van de onderstaande functionaliteit moet je een Bloomsite PRO abonnement hebben. Heb je deze nog niet? Upgrade dan naar Bloomsite PRO.
Wanneer je meerdere diensten, locaties en werknemers hebt dan kun je bij de werktijden hier onderscheid in maken. Zo kun je bijvoorbeeld zorgen dat je op bepaalde dagen op locatie 1 werkt en bepaalde dagen op locatie 2. Daarnaast kun je bijvoorbeeld ook instellen dat je voor bepaalde diensten (afspraken) in de ochtend beschikbaar bent en voor andere diensten in de middag.
- Deze instellingen kun je per medewerker aanpassen. Ga hiervoor naar 'Boekingen' > 'Medewerkers'.
- Klik vervolgens op de medewerker waarvoor je dit wilt instellen (of jezelf)
- Ga vervolgens naar 'Openingsuren'
- Hier kun je een aantal verschillende dingen doen, je kunt
- de algemene werktijden aanpassen
- pauzes invoeren
- per tijd aangeven welke diensten geboekt kunnen worden of tijden aangeven dat je op een andere locatie bent.
- Ik raad aan om als eerste de algemene werktijd en pauze in te stellen voor maandag
- Klik op het potloot icoon naast de tijd
- Pas de tijd aan naar de tijd dat de werknemer aan het werk is en klik op opslaan
- Voeg een pauze toe door op het plus icoon (+) te klikken, kies voor onderbrekingen, vul de tijd in en klik op opslaan
- Wanneer deze instellingen voor elke dag gelden, dan kun je naast 'Maandag' op 'Toepassen op alle dagen' klikken.
- Nu kan elke dienst/afspraak die je hebt aangemaakt ingepland worden tijdens deze uren (buiten de onderbreking die je hebt ingesteld voor je pauze)
- Dan zijn er nog geavanceerde instellingen die je kunt doen met je opening uren, zoals dienst en locatie.
- Klik op het potloot icoon naast een tijd
- Je kunt bij diensten aangeven welke dienst er in die tijd ingeboekt kan worden
- En je kunt bij locatie aangeven op welke locatie dat is.
* Alleen zichtbaar als je meerdere locaties hebt toegevoegd. Je kunt logischerwijs niet op 2 locaties tegelijk zijn. - Daarnaast kun je op 1 dag meerdere tijdsloten instellen, waarbij je beschikbaar bent voor andere diensten of op een andere locatie.
- Zie hier een voorbeeld:Maandag:
- Hier heb ik als voorbeeld de eerste tijd ingesteld vanaf 11:00, zodat ik op maandag ochtend genoeg tijd heb om mijn mail bij te werken. Er kan dus voor 11:00 geen afspraak met mij worden ingepland.
- Dan kunnen er van 11:00 tot 12:00 massages worden ingeboekt.
- Tussen 12:00 en 13:00 heb ik pauze en kan er niks worden ingeboekt
- Tussen 13:00 en 17:00 kunnen er weer massages ingeboekt worden
- Dit is allemaal op de locatie op de Zekeringstraat
Dinsdag:
- Het enige verschil met dinsdag en maandag is dat ik van 09:00 tot 11:00 alleen beschikbaar ben voor intake gesprekken, er kunnen dus geen massages geboekt worden op dat tijdstip.
Woensdag:
- Op woensdag werk ik maar van 09:00 tot 12:00.
- Alles kan dan ingeboekt worden
Donderdag:
- Het verschil in het voorbeeld van donderdag is dat ik op een andere locatie werk (Kabelweg)
Vrijdag:
- In het voorbeeld van vrijdag kan alles ingeboekt worden op de Kabelweg tussen 09:00 en 17:00, maar niet tussen 12:00 en 13:00, dan heb ik pauze.
De bovenstaande instellingen gelden alleen voor mijzelf als medewerker. Deze instelling kunnen per medewerker verschillen.
Let op: Wanneer je per openingsuur werkt met specifieke diensten, moet je dit steeds nalopen wanneer je een nieuwe dienst toevoegt.
Wanneer je buiten deze standaard openingstijden een eenmalige extra werkdag wilt instellen (bijvoorbeeld een dag in het weekend of een dag in de avond), of op 1 specifieke dag andere werktijden wilt, kun je dit artikel gebruiken: Speciale werkdag instellenWanneer je de koppeling hebt gemaakt met je Google Agenda, zal de beschikbaarheid van je agenda (afspraken die je zelf direct in je agenda hebt gezet als 'bezet') ook invloed hebben op het boeken.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren