Een dienst aanbieden op de verkooppagina (hoofdproduct)

Gewijzigd op Ma, 9 Okt, 2023 om 11:59 AM

   Let op: Om gebruik te maken van de onderstaande functionaliteit moet je je website upgraden naar Bloomsite PRO.



Wanneer je een dienst wilt gebruiken voor je Sales funnel die direct in te boeken is, moet je dit even op een handige manier opzetten. Je kunt namelijk alleen 'producten' verkopen in de funnel, en geen dienst.

LET OP: Als je de dienst aanbied als 'Upsell' gaat dit op een andere manier, volg daarvoor dit artikel: Een dienst aanbieden als Upsell

  1. Maak een product aan die je de naam en prijs geeft van de dienst die je wilt aanbieden.



  2. Maak een 'gratis' dienst aan van de dienst die je wilt aanbieden in de funnel. Zoals je hieronder ziet, heb ik nu 2 dezelfde diensten. 1 is betaald en de ander is gratis. De gratis dienst is dus alleen voor mijn funnel. Zorg dus dat deze niet zichtbaar is op andere pagina's binnen je website waar je misschien wel alle diensten automatisch laat tonen in de boekingsmodule.    

              

  3. Het handigste is om deze dus even in een aparte categorie te plaatsen en binnen je Bloomsite dus alleen de andere categorieën te tonen op de boekingspagina's. Anders kan iemand dus een gratis dienst boeken op je website die eigenlijk niet gratis is!    

           
     

  4. Zet je Sales funnel op en zorg dat je per pagina de juiste stappen hebt gevolgd om de lay-outs in te laden.



  5. Koppel het betaalde product aan de betaalpagina van de funnel.



  6. In principe is de funnel met dienst nu klaar, maar we moeten nog even de boekingsmodule toevoegen aan de 'Bedanktpagina', zodat klanten direct kunnen inboeken in jouw agenda. Hiervoor gebruiken we dus de 'Gratis' dienst die we hebben aangemaakt, omdat iemand eigenlijk al het 'product' heeft betaald in de funnel.

  7. Schakel de 'Visual Builder' in op de Bedanktpagina.



  8.  Voeg onder de 'lege' rij een nieuwe rij toe. (verwijder niet de 'lege' rij, hier staan namelijk de bestelgegevens in!)           
  9. Selecteer de kolommen, en voeg vervolgens een tekstmodule toe.


  10. Plaats hier een duidelijke tekst in, dat de bezoeker niet de pagina weg moet klikken, maar hier een afspraak kan inplannen.          

       
  11.   Voeg vervolgens de boekingsmodule toe door op het grijze plus-icoon te klikken, kiezen voor 'Toevoegen vanuit bibliotheek' en de 'Dienst (Afspraken)' module te kiezen.    

       
  12.    Open dan de instellingen van de boekingsmodule.      

       
  13.  Ga in een nieuw tabblad naar je diensten, en zoek de 'ID' op van de dienst. Bij mij is dit '2'.        

       
  14.    Pas deze aan in de tekst van de module.

       
  15.   Sleep nu de gehele 'rij' die je net hebt gemaakt met de tekst en boekingsmodule, bovenaan de pagina, zodat deze goed opvalt en boven de bestelinformatie (de 'lege' rij) komt te staan.

       
  16.    Sla de pagina op en verlaat de 'Visual Builder'.  
      
  17. De pagina ziet er nu ongeveer zo uit. De ''bestelinformatie' word natuurlijk alleen getoond wanneer je daadwerkelijk de funnel doorlopen hebt, nu zal er 'bestelling niet gevonden' staan, omdat er geen bestelling is.          
       
  18. Controleer nog even wanneer je diensten aanbied op je afspraak-maken of contactpagina, of de 'gratis' dienst niet zichtbaar is in andere boekingsmodules op je website omdat je daar automatisch 'alle' diensten laat zien. Check dit dus even goed! 

  19.   Nu kun je de funnel testen.
     
  20.   Na het doorlopen kom je dus op een bedanktpagina waar je de boeking direct gratis kunt inboeken. Daaronder staan de standaard bestelgegevens.    

       
  21.  De klant boekt hier dus zijn sessie direct in en ontvangt een factuur in zijn mailbox voor de bestelling zelf. Na het boeken van de dienst zal de klant nog een mail ontvangen over zijn boeking.          







Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren