Contactformulieren testen

Gewijzigd op Tue, 17 Oct 2023 om 09:29 AM

Via het contactformulier kunnen bezoekers van je website contact met je opnemen. Na de lancering is het belangrijk om te testen of deze wel goed werken, anders loop je potentiële klanten mis. In dit artikel laat ik zien hoe je de contactformulieren op je website kunt testen zodat alle aanvragen juist binnen komen.

Wil je meer weten over hoe je het contactformulier aanpast en wat er mogelijk is, bekijk dan het volgende artikel: Contactformulier module.

  1. Schakel de 'Visual Builder' in op de pagina waar je een contactformulier hebt (LET OP: Dit kunnen meerdere pagina's zijn. Doorloop de stappen op elke pagina)
  2. Open de instellingen van de 'Contactformulier' 
  3.  Vouw 'E-mail' open en check of je jouw e-mailadres hebt ingevuld onder 'E-mailadres'. (Vervang dus 'jouwdomein' voor je eigen domeinnaam)   
  4.  Daarnaast is het super belangrijk dat je onder 'Spam beveiliging' alles op 'NEE' zet. Er zit al een spam protectie in de website zelf en door deze aan te zetten geeft dit een conflict met elkaar. Zet deze 2 dus op 'Nee'   
  5.    Sla de wijzigingen op en verlaat de 'Visual Builder'    
  6.    Vul het contactformulier volledig in en klik op 'Verstuur'        .   
  7.   Je krijgt een 'Geslaagd' bericht wanneer het formulier juist verzonden is           
  8. Vervolgens ga je naar je mailbox om te checken of je de mail juist hebt binnen gekregen. Jij zult een mail binnenkrijgen met als onderwerp ''Nieuw bericht van ''jouw bedrijfs- of domeinnaam''    
  9.  Je kunt nu reageren op dit bericht door te antwoorden of bijvoorbeeld het telefoon nummer te bellen als dat is achtergelaten.        (Check wel even of de afzender van de mail wel de klant is, of dat het van ''mail@jouwdomein.nl komt. Dan kun je namelijk niet op het bericht reageren maar zul je zelf een mail moeten sturen)     
  10.  Wanneer alle info juist is doorgekomen ga je door naar het volgende formulier. Check dus alle contactformulieren op je website afzonderlijk. Doe dit ook wanneer je in de toekomst ergens een nieuw formulier toevoegt!    
  11.  Heb je alle mails juist binnen gekregen en is alle informatie doorgekomen? Dan kun je door met het volgende onderdeel!    
  12.  Werken er bepaalde onderdelen in het formulier niet? Bekijk dan deze kennisbank artikelen:        Contactformulier module of Patroon bericht instellen contactformulier 

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren