Wanneer een klant kiest voor de betaalmethode Achteraf betalen (via betaallink), is het de bedoeling dat de klant de betaling online, achteraf, voltooit middels internetbankieren.
In dit geval stuur jij de betaallink na de afspraak naar de klant, zodat deze de betaling eenvoudig kan afronden via een van de beschikbare online betaalmethodes, zoals iDeal of Bancontact.
Doorloop de stappen uit dit artikel om de betaallink toe te sturen.
Zodra de betaling is voltooid, wordt de bestelling automatisch op Afgerond gezet en wordt er automatisch een factuur aangemaakt en verstuurd naar de klant. Super handig dus.
1. Ga in het Dashboard naar Boekingen > Afspraken.
2. Hier kun je al jouw geplande afspraken inzien. Ga naar de betreffende afspraak, waarvan jij de betaallink wilt versturen en klik rechts op het Potlood-icoontje (bewerken).
3. In het Afspraak bewerken venster, ga je naar het tabje Betaling.
4. Klik bij Bestelling op het bestelnummer #nummer.5. Je kunt bij de Bestelling van de afspraak uit.
Dit is waar we de betaling (en factuur) kunnen beheren en inzien.
6. Klik rechts onder Bestelling acties op Kies een actie...
7. Klik vervolgens op Betaallink versturen.
8. Klik daarna op Update om de betaallink te versturen naar de klant.
9. Klaar! De klant zal nu een mail ontvangen met een betaallink.
Hiermee kan de klant de betaling voldoen via de betaalmethodes die jij hebt ingesteld, zoals bijvoorbeeld iDeal of Bancontact.
Zodra de betaling is afgerond, wordt de bestelling automatisch gemarkeerd als Afgerond en wordt er een factuur gegenereerd en automatisch naar de klant verzonden.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren