E-mailadres instellen na de lancering van je website

Gewijzigd op Ma, 2 Dec om 5:31 PM

Bij de lancering van je website heb je van ons gegevens gekregen voor je e-mailadres(sen). In dit artikel leer je hoe je de mail kunt instellen op je apparaten, zodat deze weer werkt.


Let op: In de mail die je van ons hebt ontvangen over het instellen van je e-mailadressen staan je inloggegevens en een link naar een webmail omgeving. 


Hierin kun je in elk geval je mail bekijken, beheren en vanuit mailen. Mocht het dus niet lukken om je mail in te stellen, dan kun je dus in elk geval gebruik maken van de webmail om e-mails te bekijken en te versturen. 


Wanneer je dus bezig bent met het instellen van je e-mailadres(sen) en dit lukt niet, dan kun je ons een mail sturen en zullen we je zo snel als het kan verder helpen. Het is echter pas een spoed situatie wanneer je webmail niet werkt. 


E-mailadres is nieuw

Had jij voordat je Bloomsite gelanceerd was nog geen e-mailadressen die eindigden op jouw domeinnaam (zoals bijvoorbeeld [email protected])? 

Dan kun je de e-mailadressen direct gaan instellen door 1 van de artikelen te volgen op de volgende pagina: Klik hier


E-mailadres bestond al

Wanneer je al gebruik maakte van je e-mailadressen, voor je Bloomsite gelanceerd werd, dan is je mail verhuisd naar onze server. Dit betekend dat als jij je e-mailadressen hebt ingesteld in een e-mailprogramma, zoals Outlook of Apple mail, dat deze opnieuw ingesteld moeten worden. 


Dit komt omdat je gegevens, zoals je wachtwoord en de naam van de server, zijn veranderd. Om ervoor te zorgen dat jij je e-mailadressen weer kunt gebruiken, zul je deze opnieuw moeten instellen.


Stap 1: Controleer of alles goed is overgezet.
LET OP: het aller belangrijkste is dat je eerst controleert of je mail goed is overgezet. Dit doe je door met de gegevens die je van ons hebt ontvangen in te loggen op de volgende omgeving: https://webmail.bloomsite.nl


Controleer hier of je mail en de mappen goed zijn overgezet. Is dit niet goed gegaan en mis je allerlei mail en mappen? Neem dan direct contact met ons op.


Wanneer je e-mail en mappen goed zijn overzet, dan kun je rustig aan de slag met het opnieuw instellen van je e-mail.


Stap 2: Verwijder het e-mailadres van alle apparaten.

Het is belangrijk dat je als eerste het e-mailadres van alle apparaten verwijderd. Voor je dit gedaan hebt kun je het e-mailadres niet opnieuw instellen. Dit kun je op de volgende plekken vinden:

  • Outlook: 
    In Outlook vind je de ingestelde e-mailadressen vaak onder 'Bestand' > 'Accountinstellingen' > 'Profielen beheren'. Hier kun je het e-mailadres aanklikken en verwijderen. 
  • Apple computer: 
    In het Apple mail programma vind je de ingestelde adressen onder 'Mail' > 'Accounts'. Hier kun je het e-mailadres aanklikken en verwijderen. 
  • Apple telefoon: 
    Op een iPhone vind je de ingestelde adressen onder 'Instellingen' (van de telefoon zelf niet in het mail programma) > 'Accounts en wachtwoorden'. Hier kun je het e-mailadres aanklikken en verwijderen. 
  • Samsung: 
    Hier vind je de e-mailadressen vaak ook in de 'Instellingen' > 'Accounts en back-up' > 'Accounts'. Hier kun je het e-mailadres aanklikken en verwijderen. 


Wanneer je niet weet hoe je het e-mailadres moet verwijderen, dan kun je contact met ons opnemen. Wij zullen je dan zo goed mogelijk helpen en onze kennisbank artikelen uitbreiden voor de toekomst. 


Stap 3: Het opnieuw toevoegen van je e-mailadres

Nu je de e-mailadressen uit het programma hebt verwijderd, is het tijd om de e-mailadressen weer toe te voegen. Dit kun je doen door 1 van onze artikelen hierover te volgen. Kies het artikel over jouw systeem en volg de stappen. Het wachtwoord voor je e-mailadres(sen) heb je per mail van ons ontvangen. Doorloop alle stappen van het artikel en controleer vervolgens goed of het werkt. 


Lukt het niet om het e-mailadres in te stellen? Neem dan een screenshot van de plek waar het misgaat of de foutmelding die je krijgt en neem contact op. Voeg de gemaakte screenshots toe en probeer zo goed mogelijk te omschrijven welke stappen je hebt genomen en welke instellingen je hebt gedaan. 


Staat het e-mailsysteem dat jij gebruikt hier niet tussen? 

Laat het dan vooral weten en dan zullen we hier een artikel voor maken!


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren