2.6 Mail instellen voorbereiden

Gewijzigd op Vr, 25 Okt om 5:40 AM

Bij een nieuwe Bloomsite horen natuurlijk ook e-mailadressen!


Heb je nog geen e-mailadressen bij je domeinnaam?

Bij de lanceringsaanvraag (in de volgende stap) kun je aangeven welke adressen je bij je domeinnaam wilt laten aanmaken. Na de lancering ontvang je van ons alle gegevens die je nodig hebt om deze te gaan gebruiken. 


Je kunt na het lanceren gelijk je mailbox openen in de webmail omgeving. Mocht je een programma willen gebruiken op je computer of telefoon (bv. Outlook, Gmail of Apple Mail) dan ontvang je van ons de informatie om dit zelf in te stellen in een systeem naar keuze.


Maak je al gebruik van e-mailadressen?

Wanneer je al bestaande e-mailadressen, die bij je domeinnaam horen, hebt (bv. info@jouwdomeinnaam.nl) dan zullen wij bij de lancering van je Bloomsite de domeinnaam en de e-mails in je mailbox, incl. alle mappen verhuizen naar onze server. Wij controleren of alles goed wordt overgezet.


Hiervoor hebben we een aantal gegevens nodig van je huidige e-mailadres(sen), zoals het wachtwoord en de servergegevens. Hiermee kunnen we namelijk een kopie maken van alle mappen. Mocht je de gegevens niet weten, dan kun je dit navragen bij je huidige hostingprovider.


Wanneer je deze hebt gekoppeld in een e-mailsysteem zoals bijvoorbeeld Outlook, Gmail of Apple Mail, dan zullen deze na de lancering opnieuw moeten worden geconfigureerd, omdat de server-gegevens zijn veranderd.


Je ontvangt na de lancering van ons alle gegevens die je nodig hebt om je mail opnieuw in te stellen. Hier hebben we uitgebreide kennisbankartikelen over en mocht je er niet uitkomen, dan helpen we je uiteraard graag verder.


Na de lancering van je Bloomsite kun je wel gelijk inloggen in de webmail en daar je e-mails beheren.


Agenda

Wij leveren geen e-mailadressen met agenda's. Wanneer jouw zakelijke e-mailadres gekoppeld is met een agenda, maak dan eerst een export en importeer deze in een andere agenda die los staat van je zakelijke e-mailadres.


Contacten

Wij kunnen helaas niet de contacten overzetten. Om dit te doen zul je zelf, voor de lancering/verhuizing, een .vcard export moeten maken van je contacten. Deze kun je vervolgens importeren in de webmail, waar je na de lancering toegang tot krijgt.


Wanneer je gebruik maakt van een e-mailprogramma, dan kan het zijn dat het daarin opgeslagen blijft staan, omdat het niet gekoppeld is aan je e-mail. Wanneer je alleen gebruik maakt van webmail, dan is de export belangrijk omdat je anders je contacten kwijtraakt. 


Ga verder naar de Volgende Stap >>>

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren