Let op: om gebruik te maken van de onderstaande functionaliteit moet je een Bloomsite Ondernemer of Professional abonnement hebben.
Heb je dit nog niet, plan dan een vrijblijvend gesprek met ons in om de mogelijkheden te bespreken.
- Om de Social Chat aan te maken of te bewerken ga je onder 'Marketing' naar 'Social Media' en klik dan op 'Social Chat'.
- Als je nog geen Social Chat hebt aangemaakt dan kom je op het volgende scherm terecht. Om de Social chat aan te maken klik je op de groene knop 'Click here create a Chat Widget'.
- Als je al een Social Chat aangemaakt is, kun je deze bewerken door met je muis eroverheen te bewegen en op 'Edit' te klikken.
- Je komt vervolgens op het volgende scherm terecht.
- Je kunt hier verschillende instellingen doen, om de social chat helemaal naar eigen wens in te vullen.
- Onder 'Template' kun je verschillende lay-outs kiezen. Je kunt kiezen uit de opties:
General, Support, Feedback en Sale. In dit voorbeeld hebben we ervoor gekozen om de lay-out te laten staan op 'General'. - Onder 'Chat header' Kun je de volgende instellingen doen. Je kunt je naam invullen en eventueel een bericht. Ook kun je een foto uploaden of een logo. Een profiel foto maakt het wel veel persoonlijker!
- Bij 'Welcome Message' kun je een bericht type die als een welkom bericht naar de bezoeker van de website wordt gestuurd die contact zoekt.
- Bij 'Channel Buttons' kun je een icoon weergeven en de tekst die hierbij komt te staan.
- Bij 'Bubble Icon' kun je een icoon instellen met een tekst. Dit is de knop die zichtbaar is en de bezoeker van jouw Bloomsite moet open op de chat te kunnen beginnen.
- Bij 'Settings' kun je ook nog instellen waarde knop zichtbaar moet zijn en waar niet.
- Bij 'Style' kun je de kleuren instellen, zodat de knop helemaal in de huisstijl van jouw Bloomsite past.
- Je krijgt het voorbeeld van de instellingen te zien in het scherm.
- Als de instellingen zijn gedaan klik je op 'Save Template', dan is de social chat toegevoegd aan jouw Bloomsite!
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren