Let op: Om gebruik te maken van de onderstaande functionaliteit moet je een Bloomsite PRO abonnement hebben. Heb je deze nog niet? Upgrade dan naar Bloomsite PRO.
** Wanneer je werkt met declarabele facturen is het alleen mogelijk om op deze manier boekingen voor klanten te doen
LET OP: Wanneer je een afspraak wilt inplannen voor een klant die een volledig pakket bij je heeft geboekt die al betaald is, kun je dit op een andere manier doen: Afspraak inplannen voor een klant (na afgenomen pakket)
Je kunt kiezen uit twee opties wanneer je kiest voor het inplannen aan de voorkant met factuur;
1. 'Betalen op locatie' indien er op locatie wordt betaald,
2. Of je kunt de directe iDeal betaallink in Mollie opzoeken en naar klant sturen *.
* Hierbij is het belangrijk dat je de bestelling na het boeken op 'In behandeling' zet!
- Open een incognito venster en ga naar je website. Dit doe je zodat je zelf niet ingelogd bent of de browser gegevens onthoud.
Als je niet weet hoe dat moet vind je hier hoe je dat kunt doen: Incognito venster inschakelen - Ga naar de pagina waar de boekingsmodule staat.
- Selecteer de dienst, datum & tijd en klik op volgende.
Vul de juiste gegevens in voor de klant (zorg dat je hetzelfde e-mailadres gebruikt van de klant als waar eerder mee is geboekt).
Vul de gegevens aan door ook het factuuradres van je klant in te vullen.
- Kies voor 'Betalen op locatie' wanneer de behandeling op locatie wordt betaald. De bestelling komt op 'In Behandeling' te staan onder je bestellingen.
Er wordt dan geen factuur aangemaakt, want dit gebeurt pas wanneer je de status van de bestelling op 'Afgerond' zet. We raden je aan om dit pas te doen op het moment dat er daadwerkelijk betaald is.
Wanneer je hebt gekozen voor 'Betalen op locatie' ben je nu klaar met de stappen! Je kunt wanneer er betaald is de bestelling 'Afronden' zodat de factuur naar de klant opgestuurd wordt.
Kies je voor iDeal? Ga dan door met onderstaande stappen: Je kunt er ook voor kiezen om 'iDeal' te selecteren en af te ronden. Vervolgens sluit je de Mollie-betaalpagina af, waardoor er wel een betaling is gestart, maar niet is afgerond.
Hierdoor is er in Mollie een betaallink aangemaakt die je later op kunt sturen naar de klant, zodat deze de betaling via iDeal kan afronden. (deze betaallink is 27 dagen geldig).Wanneer je de betaalpagina hebt afgesloten na het 'Afronden' ga je in je dashboard naar 'Betalingen' > 'Bestellingen'.
- Klik op de 'Bestelling' die je zojuist hebt aangemaakt. De status van de bestelling zal 'Wachtend op betaling' zijn.
- Het is super belangrijk om nu eerst de 'Status' van de bestelling aan te passen naar 'In Behandeling' zodat het systeem de bestelling niet automatisch op 'Geannuleerd' zet na 2 uur geen betaling.
* Hier kun je ook het 'Bestelnummer' zien. - Sla vervolgens deze wijziging op door op 'Update' te klikken. Als het goed is ontvang je nu als medewerker (en de klant) een notificatie mail dat de sessie is ingepland. De bestelling zal nu niet meer automatisch geannuleerd worden door het systeem.
Nu kun je in Mollie de link op zoeken voor de betaling en deze sturen naar de klant. Zie onderstaande stappen. - Ga in je Mollie-account in het menu naar 'Bestellingen'. Hier zie je een overzicht van de bestellingen van je website.
* Je kunt als je veel bestellingen hebt, controleren of het 'Bestellingsnummer' overeen komt met het bestelnummer uit je website (zie screenshot bij stap 10). - Klik dan op de bestelling die jij zojuist voor de klant hebt gedaan.
- Hier vind je de 'Checkout URL' die je kunt opsturen naar de klant. Ook zie je daaronder wanneer deze link verloopt. Een betaallink blijft 27 dagen geldig.
Wanneer de klant heeft betaald via de link, zal de bestelling op 'Afgerond' komen te staan bij je 'Bestellingen' in Mollie, maar ook gelijk in je website.
Vervolgens maakt de website automatisch de factuur aan en stuurt deze ook gelijk op naar de klant, je hoeft dus niets meer te doen! ;-)
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren