6. Een goede salespagina maken

Gewijzigd op Do, 17 Apr om 12:43 PM




Een goede salespagina

Er zijn veel verschillende advertentiedoelen, maar eigenlijk kies ik altijd voor de doelstelling “verkeer”. Dat betekent dat je mensen vanuit een advertentie naar de website gaat sturen. Daar kunnen ze vervolgens meer lezen over wat je doet en over waar jij ze mee kunt helpen. Het liefste wil je dat ze daar vervolgens hun contactgegevens invullen en achterlaten.


Met de afbeelding en tekst trigger je je potentiële cliënten en geef je hen alvast wat informatie, maar als ze meer informatie willen, kunnen ze dat op je website vinden. Je wil dus ook dat ze op een pagina terecht komen waar ze meteen alle relevante informatie vinden en eigenlijk zo snel mogelijk contact opnemen.


In de praktijk loopt iedere persoon natuurlijk zijn eigen proces. De een zal jouw advertentie voorbij zien komen en meteen contact opnemen na het lezen van de pagina, terwijl de ander de pagina wellicht even opslaat en er over een paar maanden weer eens aan denkt.


Je salespagina (of leadpagina bij een gratis weggever) is een pagina waar je alle bezwaren kunt weerleggen die ze wellicht nog hebben. Probeer je dus zoveel mogelijk in te leven in wat je potentiële cliënt zou willen weten als ze daar terecht komen. Hoe meer informatie je ze daar al geeft, hoe laagdrempeliger het voelt om contact op te nemen omdat ze met al die informatie een besluit kunnen nemen. Zorg ook voor genoeg referenties, voor goede foto’s en voor duidelijke informatie.


Wil je je focussen op een gratis weggever zoals een eBook of een webinar? Dan zijn de pagina’s vaak korter, maar ook daarbij geldt weer: zelfs als iets gratis is, zal je het moeten verkopen. Ze maken immers het besluit om tijd te investeren.


Heel veel succes met jouw websitepagina!

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren