Je advertentiestrategie
Het is belangrijk om na te denken over wat je wil bereiken met je advertentie. De eerste vraag waar je dus over na mag denken is: wat is jouw grotere doel met je praktijk? Wat wil je verkopen in je praktijk? Waar ligt je focus op dit moment op?
De eerste opdracht die ik voor je heb is om na te denken over wat is je doel?
Denk vervolgens na over of mensen dit meteen gaan kopen, of dat er een tussenstapje nodig is.
De meeste mensen die een advertentie voor het eerst zien, hebben bedenktijd nodig. Dat is ook logisch! Je koopt zelf natuurlijk ook niet alles wat je voorbij ziet komen. Hoe iemand koopt is heel afhankelijk van waar mensen staan in hun proces. Soms kan het wel een jaar duren voordat iemand daadwerkelijk contact opneemt. Advertenties werken soms op de lange termijn. Dan is het op de korte termijn minder meetbaar.
Als je echt iets direct wil verkopen, zou ik zorgen dat het een prijs is van maximaal €100 euro. Hoe lager, hoe laagdrempeliger het is om het te kopen en hoe minder “pijn” het doet als de uitgave toch niet helemaal blijkt te zijn wat ze ervan verwacht hadden.
Je kunt adverteren op een rechtstreekse dienst, of bijvoorbeeld op een gratis weggever zoals een ebook, een webinar of een gratis kennismakingsgesprek. Het voordeel daarvan is dat je de gegevens verzamelt en dat ze dan als het ware in jouw “marketingfunnel” komen. Als 50 mensen zich inschrijven, en één iemand koopt iets, dan heb je die andere 49 mensen alsnog op je e-maillijst om te mailen. Wellicht komen zij dan later weer bij je terug.
Wat is er nodig voor een goede advertentie?
- Website met een goede landingspagina
- Goede teksten
- Goede foto’s
- Goede technische instellingen
Hier komen we later nog op terug.
Is het gelukt met de advertentiestrategie? Ga dan door naar de volgende video:
>> Advertentieteksten
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren