6.2 Mollie account aanmaken

Gewijzigd op Vr, 14 Feb om 1:47 PM

Wil je betalingen via je website laten verlopen? Dan heb je een Mollie-account nodig! Dit zorgt ervoor dat klanten eenvoudig online kunnen betalen via verschillende betaalmethodes.


Wat zijn de mogelijkheden?

Volledige integratie – Koppel Mollie met Bloom en accepteer betalingen direct via je website.
Geen abonnementskosten – Je betaalt alleen een klein bedrag per transactie (bij iDEAL minder dan €0,30!).
Veilig & betrouwbaar – Mollie vereist een zakelijke bankrekening en KvK-inschrijving om fraude te voorkomen.
Alternatief zonder betalingen – Wil je geen online betalingen? Laat klanten dan contant of per pin betalen, of werk met betaalverzoeken.


Het allerbelangrijkste dat je nodig hebt om betalingen via je website te kunnen laten verlopen is een Mollie account.

Wil je geen betalingen via je Bloomsite?

Het is niet mogelijk om betalingen via de website te laten verlopen zonder Mollie account. 


Maar je kunt eventueel wel gebruik maken van Boekingen zonder directe betalingen. Dan bied je gratis diensten aan, wordt alles contant of per pin op locatie afgerekend of werk je middels een betaalverzoek. 


Zie dit artikel wanneer je geen gebruik gaat maken van Mollie en sla dan alleen de ‘Algemene betalingsinstellingen’ in deze training over:


- Boekingen gebruiken zonder betalingen van Mollie


Wat is Mollie? 


Mollie koppel je met Bloom om er daadwerkelijk voor te zorgen dat mensen verschillende betaalmethodes kunnen gebruiken en dat betalingen via de website plaats kunnen vinden. 


Bloom PRO biedt je dus alle mogelijkheden om boekingen en betalingen te accepteren via je website en Mollie verplaatst daadwerkelijk het geld. Zij handelen dus de transactie af. 


Je hoeft geen abonnement voor Mollie te betalen, maar er wordt een vast bedrag per transactie gerekend. Voor een iDeal betaling is dat nog geen 0,30 cent! 


Wanneer je een Mollie account gaat aanmaken, dan is het verplicht om een zakelijke bankrekening te hebben en om ingeschreven te zijn bij de KvK. Zo willen ze fraude voorkomen en zorgen ze voor veilig online betaalverkeer. 


Heb je al een Mollie-account?

? Top! Ga dan direct door naar de volgende les >> Algemene betalingsinstellingen


Heb je nog geen Mollie account? 


Maak deze dan nu aan via deze pagina en doorloop alle stappen zodat je account geactiveerd wordt. Via deze link maak je namelijk meer kans dat je toegelaten wordt. 


In eerste instantie zet je namelijk heel snel een Mollie account op, maar het belangrijkste is dat deze geactiveerd moet worden. Wanneer dit niet gebeurt kun je namelijk nog geen betalingen accepteren. Hiervoor moet je wat belangrijke documenten aanleveren aan Mollie, waarmee je bewijst dat je een bedrijf bent. 


Wanneer je account nog niet geactiveerd is, zie je op het dashboard van Mollie een melding dat zij extra informatie nodig hebben om je account te voltooien.  


Maak hier een Mollie account aan, zorg dat je alles aanlevert en ga daarna pas door naar de volgende les. Je kunt terwijl je wacht op goedkeuring alvast alles instellen met de testbetalingen API van Mollie. 


 https://my.mollie.com/dashboard/signup/2947001?lang=nl

Geen betalingen nodig of alles al geregeld? Ga dan door naar de volgende les! 

Volgende les >> Algemene betalingsinstellingen

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren