Je hebt Facebook-profielen,Facebook (bedrijfs)pagina's en Facebook-groepen. Welke plaats je op je Bloomsite?
In dit artikel proberen we je de verschillen tussen een Facebook-profiel, Facebook-groep en Facebook (bedrijfs)pagina uit te leggen en waarom je er beter voor kunt kiezen om je bedrijfspagina te koppelen.
Facebook-profiel
Je Facebook profiel is de plaats waar je persoonlijke informatie over jezelf kunt delen, zoals je interesses, foto's, video's, woonplaats, geboorteplaats en burgerlijke staat. Bij een persoonlijk profiel gaat het om vrienden maken, terwijl het bij een zakelijke pagina gaat over mensen die het leuk vinden.
Een beperking van een persoonlijk profiel is dat je maximaal 5.000 connecties kunt hebben. Dat klinkt als veel, maar voor een wat groter bedrijf kun je veel meer fans verwachten op Facebook.
Omdat een profiel dus best persoonlijk is en, afhankelijk van je privacy-instellingen, ook alleen zichtbaar is voor jouw (Facebook) vrienden, is het niet aan te raden om je profiel te koppelen in je Bloomsite.
Facebook-groep
Facebook groepen zorgen dat mensen met dezelfde interesses met elkaar kunnen communiceren.
Bij groepen heb je de mogelijkheid om naast openbare instellingen ook een zogenaamde besloten of gesloten groep te maken. Zo kunnen alleen mensen in de groep die toegang krijgen. Om een groep te 'bekijken' moet je lid zijn van Facebook.
Het is dus niet aan te raden jouw 'Facebook groep' op je Bloomsite te plaatsen.
Je kunt natuurlijk wel je groep delen met mensen die dezelfde interesse hebben en meer hierover willen weten. Maar dit moet niet ter vervanging van een bedrijfspagina zijn.
Facebook (bedrijfs)pagina
Facebook (bedrijfs)pagina's zijn openbaar, en dus voor iedereen zichtbaar.
Je wilt informatie delen over jouw product of dienst en daarmee merkbekendheid vergroten. Je moet een Facebook-profiel hebben om een Facebook (bedrijfs)pagina te maken, of om te helpen bij het beheren van een pagina.
(Bedrijfs)pagina's zijn plekken op Facebook waar artiesten, bekende personen, merken, bedrijven en (non-profit)organisaties contact kunnen maken met hun fans, volgers of klanten. Wanneer iemand een pagina op Facebook Leuk vindt of Volgt, ziet deze persoon updates van die pagina in zijn/haar nieuwsoverzicht.
Voordelen van een Facebook bedrijfspagina
- Meer dan 5000 connecties mogelijk
- Informatie tab met bedrijfsinformatie
- Je kunt mensen uitnodigen op de Vind ik leuk of Volgen knop te klikken
- Aanpasbare tabs voor acties
- Je kunt zowel persoonlijk als pagina reageren
- De gelegenheid zakelijk en privé te scheiden, zonder telkens opnieuw in te loggen met andere profielen
- Pagina kan meerdere beheerders hebben
- Pagina is zichtbaar in de zoekmachines
- Pagina is voor iedereen toegankelijk, ook als ze nog geen fan zijn of geen Facebook hebben
- Mensen kunnen op de Vind ik leuk of Volgen knop klikken, en zijn direct verbonden met de pagina zonder dat je de connectie hoeft te bevestigen
- Mensen kunnen recensies schrijven over jouw bedrijf
Facebook (bedrijfs)pagina aanmaken
In ons blogartikel Hoe maak je een Facebook bedrijfspagina aan? leggen we je uit hoe je een Facebook bedrijfsprofiel kunt aanmaken.
Facebook-profiel omzetten naar een (bedrijfs)pagina
Op Facebook lees je hoe je een profiel kunt omzetten naar een (bedrijfs)pagina.
Facebook niet zichtbaar op je Bloomsite
In ons kennisbankartikel Facebook is niet zichtbaar op je Bloomsite (restricties) lees je wat je kunt doen wanneer jouw Facebook (bedrijfs)pagina niet zichtbaar is op je Bloomsite, terwijl je wel de juiste URL hebt ingevoerd.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren