Werken met declarabele facturen

Gewijzigd op Ma, 29 Apr om 11:38 AM

Let op: Om gebruik te maken van de onderstaande functionaliteit moet je een Bloomsite PRO abonnement hebben. Heb je deze nog niet? Upgrade dan naar Bloomsite PRO.

We hebben binnen Bloom PRO een optie aangemaakt waarbij je ervoor kunt zorgen dat alle bestellingen op 'In behandeling' blijven staan, ook na een iDeal betaling. Dit zorgt ervoor dat je wanneer de afspraak geweest is, de bestelling kunt afronden en de factuurdatum dus klopt met de behandeldatum, wat belangrijk is voor diensten die vergoed worden voor de zorgverzekering. 

In dit artikel leg ik je uit hoe je dit aan kunt zetten en waar je aan moet denken wanneer je er gebruik van maakt. 

  1. Om de optie aan te zetten in je website, ga je onder Betalingen > Instellingen naar Algemeen

  2. Zet vervolgens de optie Declarabele facturen aan.
    Eventueel kun je hier ook een Factuur footer tekst toevoegen voor onderaan al je facturen.

  3. Dit zorgt er nu voor dat alle bestellingen op In behandeling blijven staan, totdat je deze handmatig op Afgerond.

    Hierdoor wordt er nog geen factuur aangemaakt totdat de behandelingsdatum is bereikt. De verzekeraars vereisen namelijk dat de factuurdatum niet vóór de behandeldatum is. 

    * Ook bestellingen van diensten of producten die niet vergoed worden, zullen nu altijd op 'In behandeling' blijven staan. Je zult dus alle bestellingen handmatig moeten afronden! 

  4. Ga dus aan het begin van de dag goed na welke klanten er nog moeten betalen, en welke al via iDeal hebben betaald. Je kunt dit zien bij de bestelling onder Betalingen > Bestellingen.

  5. Als de behandeling is geweest kun je de bestelling op handmatig op Afgerond zetten.
    Dit doe je door naar de bestelling te gaan via Betalingen > Bestellingen. Wanneer je in de bestelling zit, kun je de Status aanpassen naar Afgerond en de bestelling opslaan door op Update te klikken. Dan wordt de factuur automatisch aangemaakt en gemaild naar de klant.

  6. Wanneer je de bestelling afrond, zal onder Boekingen > Beheren > Financiën de boeking op Betaald worden gezet.

    * Hier kun je dus eventueel ook kijken of iets betaald is, echter zit dit vast aan de bestelling en status hiervan. Het kan dus zijn dat je foutief een bestelling op afgerond hebt gezet terwijl het niet betaald is. Houdt dus goed voor jezelf bij wat er nog betaald moet worden.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren