In dit artikel leg ik je uit hoe je het e-mailadres en afzender waar vanuit je website e-mails verstuurd, kunt wijzigen. Dit gaat dus om de mails die verzonden worden vanuit je website, zoals contactformulier aanvragen die je ontvangt op het e-mailadres wat je hebt ingesteld in het formulier. En boeking mails naar medewerkers en klanten wanneer iemand een afspraak boekt via je website.
Let op: lees dit artikel zorgvuldig, wanneer je dit verkeerd instelt worden de mails vanuit je website mogelijk NIET verzonden en loop je dus aanvragen mis.
De instellingen vind je onder 'Instellingen' > 'Uitgaande e-mail'
Bij 'E-mailadres afzender' vul je het e-mailadres in waar vanuit je wilt dat alle e-mails verzonden worden die je website verstuurd.
LET OP: Denk eraan dat dit een e-mailadres moet zijn die bij jouw domeinnaam hoort waar je Bloomsite op staat. Zoals [email protected] of [email protected]. Dus GEEN Hotmail, Gmail of andere e-mailadressen die niet op onze server staan.
- Alle e-mails die de website verstuurd, worden nu vanuit deze e-mailadres en naam verzonden.
Houdt er rekening mee dat wanneer je gewend bent dat je contactformulier aanvragen binnen komen via een bepaald e-mailadres/afzender, dat dit nu hoogstwaarschijnlijk veranderd is.
Test dus even je contactformulieren om te controleren in je mailbox hoe die e-mails nu binnen komen en of ze niet in je spam belanden.
- Komen de e-mails vanuit je website niet meer aan? Neem even contact op!
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren