Uitgaande e-mail van website instellen

Gewijzigd op Do, 28 Nov om 5:39 PM

In dit artikel leg ik je uit hoe je het e-mailadres en afzender waar vanuit je website e-mails verstuurd, kunt wijzigen. Dit gaat dus om de mails die verzonden worden vanuit je website, zoals contactformulier aanvragen die je ontvangt op het e-mailadres wat je hebt ingesteld in het formulier. En boeking mails naar medewerkers en klanten wanneer iemand een afspraak boekt via je website. 

Let op: lees dit artikel zorgvuldig, wanneer je dit verkeerd instelt worden de mails vanuit je website mogelijk NIET verzonden en loop je dus aanvragen mis.

  1. De instellingen vind je onder 'Instellingen' > 'Uitgaande e-mail'



  2. Bij 'E-mailadres afzender' vul je het e-mailadres in waar vanuit je wilt dat alle e-mails verzonden worden die je website verstuurd.

    LET OP: Denk eraan dat dit een e-mailadres moet zijn die bij jouw domeinnaam hoort waar je Bloomsite op staat. Zoals [email protected] of [email protected]. Dus GEEN Hotmail, Gmail of andere e-mailadressen die niet op onze server staan.




  3. Alle e-mails die de website verstuurd, worden nu vanuit deze e-mailadres en naam verzonden. 
  4. Houdt er rekening mee dat wanneer je gewend bent dat je contactformulier aanvragen binnen komen via een bepaald e-mailadres/afzender, dat dit nu hoogstwaarschijnlijk veranderd is. 

    Test dus even je contactformulieren om te controleren in je mailbox hoe die e-mails nu binnen komen en of ze niet in je spam belanden.

  5. Komen de e-mails vanuit je website niet meer aan? Neem even contact op! 

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren