Pakket aanmaken voor diensten die vergoed worden

Gewijzigd op Ma, 18 Nov om 5:44 PM

Let op: Om gebruik te maken van de onderstaande functionaliteit moet je een Bloomsite PRO abonnement hebben. Heb je deze nog niet? Upgrade dan naar Bloomsite PRO.

Het is mogelijk om een pakket aan te bieden waarvan de losse behandelingen vergoed worden door de zorgverzekeraars. 

Bij een normaal pakket zonder vergoedingen, kan een klant een ‘pakket’ afnemen en gelijk afrekenen met 1 factuur. Vervolgens kunnen ze inloggen om de overige sessies te boeken. 

Voor diensten die vergoed worden is dit niet mogelijk, omdat de zorgverzekering als eis heeft dat elke sessie een losse factuur heeft en de behandeldatum daar op staat. Ook moet de factuurdatum op of na de behandeldatum aangemaakt zijn. Daarom kun je niet op de ‘standaard’ manier pakketten opzetten. Maar er is wel een mogelijkheid;

De bezoeker neemt dan een ‘gratis’ pakket af door zich in te schrijven, waarbij de sessies los geboekt kunnen worden met een kortingscode die X aantal keer te gebruiken is. De code krijgt iemand na het afnemen van het pakket in zijn mailbox. Eventueel kun jij in je algemene voorwaarden opnemen dat bij een pakket met vergoeding, iemand een contract met je aangaat voor de X aantal behandelingen.

Het werkt dus niet ideaal, maar het is zeker mogelijk.

Volg het volledige stappenplan hieronder om een pakket met vergoeding op te zetten: 

  1. Wanneer je dit nog niet hebt gedaan, maak dan eerst de losse sessie voor de dienst (met vergoeding) aan.
    * Voor een dienst met vergoeding is het belangrijk dat je de prestatiecode in de titel van de dienst plaatst.
    ** Dit is dus gewoon een individuele sessie die ook los geboekt zou kunnen worden, je hoeft hier nog niet te denken aan het 'pakket'.
  2. Vervolgens gaan we alvast de bedanktpagina aanmaken, waar klanten na het afnemen van het pakket op komen en hun eerste sessie gelijk kunnen boeken met de kortingscode die zij ontvangen in hun mailbox. 
    1. Ga onder 'Pagina's' naar 'Nieuwe pagina'.

    2. Geef de pagina een naam.
    3. Klik vervolgens op 'De Divi opbouwfunctie gebruiken'.
    4. Scroll een klein beetje naar beneden en klik op 'Advanced'. 
    5. Kies hier in het dropdown menu bij 'allow search engines to show this Pagina in the search results' voor 'No'.
    6. En selecteer bij 'Should search engines follow the links on this Pagina?' ook 'No'.
    7. Klik vervolgens aan de rechterkant bij 'Search Exclude' het vinkje 'Exclude from Search Results' aan zodat deze ook niet in de website gevonden wordt.
    8. Scroll vervolgens naar boven en klik op 'Bouw aan de voorkant'.
    9. Nadat de builder is geopend klik je onderaan op het paarse '+' plus icoontje, klik daarna op 'Lay-out laden' en kies daar de lay-out 'Bedankt pagina - Pakket met vergoeding'.
    10. De lay-out die wij voor je gemaakt hebben wordt geladen. Doorloopt de tekst en pas deze aan! 
    11. Belangrijk: De boekingsmodule die op deze pagina wordt weergegeven MOET worden aangepast naar de nieuwe module uit de bibliotheek. Verwijder dus de huidige tekstmodule die er in staat door in het grijze menu op het prullenbak icoon te klikken.
    12. Klik dan op het grijze + icoon om een module toe te voegen en selecteer de 'Boekingsformulier'
    13. Zet dan in de module 'Selecteer boekingsopties' op 'Ja' en selecteer bij 'Selecteer Dienst' de dienst die vergoed wordt door de zorgverzekeraar en in het pakket zit.
    14. Klik op het groene vinkje om de wijziging op te slaan.
      * De boekingsmodule blijft laden in de visual builder, waardoor het lijkt alsof hij het niet doet, maar zodra je de pagina opslaat en de 'Visual Builder' uitschakelt, doet de boekingsmodule het wel! 
    15. Klik op 'Publiceren'
    16. Verlaat de visual builder door bovenin op 'Visual Builder verlaten' te klikken.
  3. Nu we de dienst en de bedanktpagina hebben aangemaakt, gaan we de kortingscode aanmaken.
    1. Ga naar het dashboard van je website.
    2. Om gebruik te maken van kortingscodes ga je eerst naar ' Instellingen' > ' Betalingsinstellingen' en schakel het gebruik van kortingscodes in. Hierdoor wordt het veld zichtbaar op de afrekenpagina.
      Als je dit al een keer gedaan hebt hoeft dit niet nog een keer



    3. Scroll naar beneden en sla de instellingen op.

    4. Herlaad vervolgens de pagina zodat het menu-item 'Kortingscodes' zichtbaar wordt en ga dan naar die pagina. Deze staat nu onder 'Sales' > 'Kortingscodes'

    5. Klik dan op 'Kortingscode toevoegen'

    6. Geef de code een naam.
      * Ik raad aan om de kortingscode een naam te geven waardoor je zelf weet bij welk pakket hij hoort. Wanneer je bijvoorbeeld een pakket aanbied van 3 behandelingen dan zou je deze coupon 'Pakket3vergoed' kunnen noemen. Dit is niet de code die daadwerkelijk naar de klant wordt gestuurd, maar dit is het sjabloon. Wanneer iemand een pakket koopt zal er op basis van dit sjabloon een nieuwe unieke code gegenereerd worden voor de klant. Deze gegenereerde code wordt via de mail naar de klant verstuurd.

    7. Vul vervolgens een beschrijving in en plaats daar de link naar jouw bedanktpagina (of andere pagina als daar de sessie ook in te boeken is)
      Deze beschrijving wordt in de mail weergegeven bij de kortingscode. Hierin kun je dus vertellen voor welke dienst deze code gebruikt kan worden, hoevaak deze te gebruiken is en waar ze deze kunnen inwisselen.
      Voorbeeld: 'Deze code geeft je het recht om 3x een acupunctuur behandeling te boeken met €5,- korting, omdat jij een pakket hebt afgenomen van 3 behandelingen. Plan de sessies in via mijn website: LINK-NAAR-JOUW-WEBSITE en vul deze code in op de afrekenpagina'
      Let op dat je dit voorbeeld niet zomaar overneemt, maar dat je de tekst aanpast en jouw nieuwe 'bedanktpagina' (uit stap 2 van dit artikel) in de omschrijving plaatst. 

    8. Kies vervolgens bij 'Kortingstype' voor 'Vaste Productkorting'.
    9. Vul het bedrag van de kortingscode in.
      * In dit voorbeeld geven we €5,- korting per behandeling wanneer iemand een pakket van 3 behandelingen afneemt. We vullen hier dus een vaste productkorting in van '5'.
    10. En vink het vinkje aan bij 'Automatisch kortingscode genereren'.
    11. Ga daarna naar het tabje 'Gebruiksbeperking'
    12. En vul bij 'Producten' vervolgens 'Afspraak' in. Wacht totdat hij het product 'Afspraak' heeft gevonden (dit kan even duren) en klik vervolgens op 'Afspraak' in het dropdown menuutje.** Let op alleen als je ook andere diensten aanbied: **
      Wanneer je ook andere diensten hebt die niet vergoed worden, kan de korting nu op alle diensten worden toegepast die via het product 'Afspraak' worden betaald.
      Wanneer je dit niet wilt, is het belangrijk om het ' Product' > 'Afspraak' exact te 'kopiëren' en een nieuwe naam te geven (die aansluit bij je dienst met vergoeding) en die dus te selecteren in plaats van het product 'Afspraak'.
      Bewerk dan je dienst (met vergoeding) en selecteer daar bij de ' Instellingen' > 'Betalingen' > het product wat je net hebt gekopieerd en de titel van hebt gewijzigd!
      (Op dat nieuwe product staat niet standaard 'Betalen op locatie' aan, dus mocht je dat willen moet je ons even mailen met de naam van het product waar je dit wel zou willen)
    13. Ga vervolgens naar het tabje 'Gebruikslimieten' en vul bij 'Gebruikslimiet per kortingscode' in hoeveel keer de code gebruikt mag worden.
      * Het getal dat je hier invult moet gelijk zijn aan het aantal behandelingen die binnen het pakket vallen, in mijn voorbeeld dus '3x'
    14.  Klik dan op 'Publiceren' om de code op te slaan.
  4. Dan gaan we nu het pakket aanmaken en koppelen aan de kortingscode.
    1. Ga onder 'Sales' > 'Producten'


      Hier klik je op 'Nieuw toevoegen'



    2. Geef het product een naam. Dit is de naam van het pakket.
    3. Vul bij de 'Reguliere prijs' (nul) '0' in.
    4. Koppel dit product aan de 'kortingscode' die je hebt gemaakt voor dit pakket. Wanneer het pakket wordt afgenomen, wordt er dus een unieke code gemaakt aan de hand van de kortingscode sjabloon.
      * Om de code te vinden in het 'Kortingscodes' veld type je minimaal de eerste 3 letters van de titel van de kortingscode. Het kan even duren voordat de code is gevonden. Klik vervolgens op de code om hem toe te voegen aan dit product.
    5. Ga naar het tabje 'Geavanceerd' en selecteer hier de 'Aangepaste bedankt pagina' die je eerder hebt gemaakt.
      * Hier geld weer hetzelfde: Zoek in het 'aangepaste bedankt pagina' veld naar de naam van de aangepaste bedankt pagina en wacht even totdat hij een suggestie geeft. Klikt vervolgens op de pagina.
    6. Denk eraan om op 'Publiceren' of 'Bijwerken' te klikken wanneer je klaar bent met de bovenstaande instellingen.
  5. Dan is het nu tijd om de pakketten toe te voegen aan je pagina's zodat mensen dit pakket kunnen afnemen. 
    1. Ga naar de pagina waarop jij jouw pakket wilt aanbieden (verkoop- of dienstenpagina).
    2. Schakel de 'Visual builder' in en scroll naar de plek waar je de knop wilt toevoegen. 
    3. Klik op het grijze plus icoon '+', zoek naar 'Woo Modules' en klik vervolgens op 'Bestelling Knop'
    4. Selecteer vervolgens in de instellingen bij 'Content' > 'Product' het net aangemaakte product voor je pakket. 
    5. Open 'Elementen' en zet 'Aantal weergeven' en 'Voorraad' tonen uit.
    6. Optioneel kun je nog naar de 'Ontwerp' instellingen gaan en bij 'Tekst' > 'Tekstuitlijning' aanpassen of de knop links, in het midden of rechts wordt weergegeven.
    7. Klik op het groene vinkje om de wijziging op te slaan. 
    8. Vergeet niet de pagina op te slaan wanneer je klaar bent. 
  6. Dan zijn we nu klaar met het aanmaken van jouw pakket met vergoeding. 
  7. Wanneer je nog een pakket hebt, doorloop dan opnieuw het stappenplan
    * Je hoeft als het om dezelfde 'dienst' gaat, niet opnieuw de dienst aan te maken. 
  8. Test jouw pakket in een incognito venster met een e-mailadres dat niet bekend is in de website.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren