Lancering aanvragen

Gewijzigd op Mon, 04 Dec 2023 om 02:22 PM



Yes, het is zover! Wanneer je de volledige training hebt gevolgd is het tijd om de lancering aan te vragen.


Denk eraan dat wanneer je nog support vragen hebt, je die eerst via support aan ons stelt, aangezien deze aanvraag echt voor de lancering is en we er vanuit gaan dat je daar klaar voor bent.


Wanneer agenda's, contacten en dergelijke systemen aan je e-mailadres zijn gekoppeld, ben je zelf verantwoordelijk om dat bij de aanvraag van je lancering aan te geven. We kunnen dan samen kijken naar de beste optie om het over te zetten.


Nadat je de lancering hebt aangevraagd zullen wij contact met je opnemen voor eventuele vragen of je de informatie over de lancering te sturen. 

Alvast gefeliciteerd!



TIP: Het kan fijn zijn om door ons nog even je website te laten checken, zodat je zeker weet dat alles wat je gedaan hebt ook goed is gegaan.


Daarom bieden wij een Bloomsite scan & optimalisatie aan. We doorlopen dan jouw website en controleren deze op een aantal zaken: lay-out, design, grootte van de afbeeldingen, logische volgorde, mobiele (en tablet) weergaven, of alle knoppen werken, missende onderdelen en ga zo nog maar even door.


Daarbij zullen wij direct alles ‘rechttrekken’ en optimaliseren, zodat je Bloomsite perfect gelanceerd zal worden.

Je kunt dit tijdens het lanceren aanvragen. 


  1. Ga naar https://dashboard.bloomsite.nl/lancering-aanvragen.
  2. Klik vervolgens op Ga door naar stap 1.


  3. Bepaal of je een Bloomsite scan & optimalisatie wilt hebben. Deze kun je direct aanvragen via de oranje knop Bestel Scan & Optimalisatie op de pagina. 
    LET OP: rond de lancering aanvraag af, ook wanneer je een Bloomsite scan & optimalisatie wilt. In het formulier geef je aan of je de Bloomsite scan & optimalisatie voor of na de lancering wilt laten uitvoeren.

  4. Wil je geen Bloomsite scan & optimalisatie, klik dan op de oranje knop Ga door naar stap 2.


     


  5. Vul nu jouw gegevens in:
    Voor- en achternaam
    Een telefoonnummer waarop je te bereiken bent
    Een e-mailadres wat niet gekoppeld is aan de domeinnaam waarop we gaan lanceren, zodat we je direct na de lancering kunnen mailen met je nieuwe e-mailgegevens. Bv. outlook, gmail, hotmail etc.
  6. Geef aan of je in de vorige stap een Bloomsite scan & optimalisatie hebt aangevraagd en of je deze voor of na de lancering wilt.

  7. Heb je al een domeinnaam?
    • Nee: indien je nog geen domeinnaam hebt vastgelegd kun je je gewenste domeinnaam invoeren die wij voor je vastleggen. Geef hierbij dan ook aan of en zo ja, welke gewenste e-mailadressen je wilt.
    • Ja: wanneer je al een domeinnaam hebt vastgelegd heb je 2 opties:

      Optie 1: je heb al bij een andere hosting-provider een domeinnaam zonder e-mail geregistreerd, maar je hebt hier verder nooit iets mee gedaan en je wilt dat jouw Bloomsite hierop komt te staan: stuur de de EPP/verhuiscode mee. Deze vraag je op bij de huidige hosting-provider van dit domein. 
      Bij de vraag Heb je e-mailaccount(s) die je wilt overzetten? kies je voor Nee
      Wil je dat wij een of meerdere nieuwe e-mailadressen tijdens de lancering voor je aanmaken: vul dan hier de gewenste gegevens in.

      Optie 2: Je hebt bij een andere hosting-provider een domeinnaam met actieve e-mailadres(sen) geregistreerd en je wilt dat jouw Bloomsite hierop komt te staan en dat de e-mail wordt overgezet: stuur dan de EPP/verhuiscode mee. 
      Bij de vraag Heb je e-mailaccount(s) die je wilt overzetten? kies je voor Ja en geef je de informatie eronder door.
      Voor het overzetten van de e-mailadressen en e-mails in je huidige mailbox, hebben we de inloggegevens van je e-mail nodig. 
      Hiermee kunnen we het juist over te zetten, zodat er geen conversaties verloren gaan wanneer we je domein verhuizen naar onze server. 
      Vul bij Heb je nog vragen met betrekking tot jouw domein, e-mailadres of de lancering? de inlogpagina van je huidige webmail en de servernaam/hostnaam/Server-IP in, zodat we het kunnen controleren en overzetten.
      Heb je op dit moment 1 actief e-mailadres, maar wil je er een 2e e-mailadres bij? 
      Dan vul je bij het veld Wachtwoord e-mailadres 2 > NVT in. 
      Dan maken wij die nieuw voor je aan naast de huidige die overgezet moet worden.

  8. Plaats eventuele vragen/opmerkingen met betrekking tot de lancering in het laatste veld. 

  9. Nadat je de lancering hebt aangevraagd, duurt het maximaal 5 werkdagen voor je website echt gelanceerd is. We zullen hierover eerst contact met je opnemen voordat we daadwerkelijk aan de slag gaan. 

LET OP: het verhuizen van .com domeinnamen kan tot 5 werkdagen duren vanaf het moment dat wij de verhuizing in gang zetten. 

Dus na de mail met de lanceerdatum van je website, kan het dus nóg 5 werkdagen duren voordat de domeinnaam op onze server staat en we jouw website officieel kunnen lanceren. Houd hier rekening mee wanneer je al een .com domeinnaam hebt vastgelegd. 


Voor nieuwe .com domeinnamen geldt dit niet.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren